Descopera cele 3 trucuri reusite pentru a lua deciziile potrivite la locul de munca

Munca a devenit parte din viata fiecaruia dintre noi. Locul de munca ne ocupa in medie intre 8 si 12 ore pe zi, in functie de specialitate, domeniu de activitate si de distanta parcursa de acasa la munca.

Insa, uneori, chiar si cele mai mici responsabilitati pot da batai de cap si celor mai buni. De aceea, in momentul in care una dintre sarcinile tale este sa iei decizii, cum stii ca o vei lua pe cea corecta?

decizie corecta

Sursa foto: http://edithorial.blogspot.ro/

Munca bazata pe luarea celor mai eficiente si corecte decizii inseamna sa iti asumi cea mai mare responsabilitate.

De aceasta alegere depinde ziua ta, depinde intregul departament, depind colegii tai si, in cele din urma, depinde intreaga activitate a firmei si conducerea ierarhica.

Dar, cum reactionezi atunci cand stii ca intreaga dificultate cade pe umerii tai, ca parte din viata ta de adult?!

Daca sunt decizii grele, decizii responsabile si nu ai nici cea mai mica unealta la dispozitie pentru a face o selectie buna intr-un astfel de proces, atunci, lasa-ma sa iti dezvalui unele din cele mai bune trucuri ce iti vor aduce o sansa potrivita si o usurare la final de zi.

raspuns corect

Sursa foto: https://athenatuition.wordpress.com/

Mai jos sunt descrise 3 dintre cele mai simple modalitati prin care sa alegi ce este mai bine pentru tine, activitatea ta si colectivul din care faci parte.

  1. Regula 5 x 5 
  2. Regula propriului instinct
  3. Regula de 3 argumente pro si 3 argumente contra

Prima modalitate de a lua deciziile corecte impune sa te gandesti daca urmatoarea decizie ce o vei lua va avea consecinte in urmatorii 5 ani. Daca privesti pe termen lung si aceasta decizie iti va conduce viitorul, atunci inseamna ca trebuie sa o analizezi din prisma beneficiilor aduse.

Daca nu te va satisface in viitor sau cel putin nu va figura ca aducand beneficii pe termen lung, atunci nu acorda mai mult de 5 minute pentru a te gandi, analiza si raspunde.

lista pro si contra

Sursa foto: www.apsense.com

Asadar, 5 minute de analiza va trebui sa aduca beneficii in urmatorii 5 ani la locul tau de munca. Aceasta este regula 5 x 5. Daca ceva nu va merge in relatia pe termen lung a activitatii tale profesionale, atunci nici nu se merita efortul de a-ti deranja intreaga zi pentru o decizie.

Concentreaza-te pe acele lucruri care nu iti afecteaza viata profesionala, dar iti aduc beneficii pe termen mediu si lung.

Urmatoarea regula, cea condusa de instinct este destul de simpla si o stii si tu prea bine. Ceea ce iti spune instincul prima data, merita luat in considerare. Cand este cazul sa iei o decizie, repede si inainte de a se instala intrebarea in minte, intreaba-ti instinctul si noteaza pe o hartie raspunsul.

Acesta este corect, pentru ca nu tine cont de analiza, de reguli, de alte considerente.

decizie responsabila

Trebuie sa notezi pe ceva astfel incat sa iti aduci aminte mai tarziu ce ai decis. Si, deoarece mintea ta iti spune constant cum sa faci lucrurile, cel mai bine este sa fii sigur ca instinctul tau nu te va indemna sa actionezi nebuneste. Mintea trebuie sa isi respecte timpul si actiunea.

 

Sursa foto: www.apsense.com

Dar, odata ce creierul tau a procesat decizia, a analizat situatia si nici macar nu ai reusit sa notezi, atunci te vei impotmoli si vei aloca si mai mult timp elaborarii unei alegeri corecte. Cum te vei simti?

Ce iti pot confirma este ca, atunci cand instinctul iti spune ceva, atunci acesta te ghideaza bine. Instinctul iti spune, iar tu trebuie sa il asculti. Invata sa iti asculti propria intuitie si nu vei avea regrete mai apoi.

alege ce iti spune instinctul

Sursa foto: http://fun.bzi.ro/

Ultimul truc pentru a lua cele mai relevante si eficiente decizii este analiza elementelor pro si contra. Ohh, slava cerului ca s-a mai inventat si aceasta lista ce ne scuteste de un anume timp decizional.

Aceasta lista inseamna sa asculti mai mult de intuitie, de satisfactia beneficiilor viitoare si la fel de bine de a elimina din mintea ta acele componente ce te obosesc in luarea unei decizii manageriale.

Imagini pentru decision making

Sursa foto: http://columbiabusinesstimes.com

Orice decizie ai de luat, noteaza pe hartie sau intr-un document Word cateva elemente in favoarea deciziei si cateva elemente impotriva deciziei.

Daca este timp, te poti referi la consecinte, la defecte, la considerente pozitive si negative.

Ai mare grija cum intocmesti aceasta lista pentru ca vei fi tras la raspundere in momentul in care se va dovedi ca nu a fost cea mai eficienta clipa din activitatea ta decizionala.

La final, poti incerca sa aduci cate 3 argumente demonstrate pentru fiecare elemet din tabara de pro si contra, incat eforturile tale sa isi merite locul.

A sti acest lucru inseamna sa ajuti, sa opresti unele stari de frica si vei invata ca orice decizie se va lua fara frica.

Imagini pentru pro and cons list

Sursa foto: http://www.okclipart.com

Cu toate aceste trucuri, uneori nu este vorba nici de cea mai buna decizie si nici de cea mai gresita. Asa ca, nu iti mai ramane decat sa te bazezi pe informatiile ce le cunosti deja. Dar, fara a previziona pe viitor, incearca sa eviti orice situatie tensionanta.

Increde-te in tine si in ceea ce simti in legatura cu acel moment decizional. Instinctul iti este uneori prieten si … nimeni nu va putea pune la indoiala acest simt autentic al tau.

Spor in optimizarea deciziilor urmand unul sau toate aceste trucuri. Vei vedea ca castigi timp in favoarea ta. Fii unic, fii increzator si cu spirit de reusita. Invinge orice temere a ta legata de deciziile de la locul de munca!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s